Управління
освіти і науки виконкому Криворізької міської ради
Відділ освіти
виконкому Металургійної районної у місті ради
Криворізька загальноосвітня школа-інтернат І - ІІ ступенів № 1
Криворізька загальноосвітня школа-інтернат І - ІІ ступенів № 1
Розробка уроку самопідготовки
з біології з теми
«Паразитичні плоскі черви: сисуни
і стьожкові»
(8 клас)
Підготувала
вихователь
Венгеловська
Тетяна
Володимирівна
|
м.Кривий Ріг
2017
Самопідготовка
Мета:
сприяти кращому засвоєнню учнями знань, розвивати навички роботи з підручником та самостійно виконувати домашнє завданя,
сприяти кращому засвоєнню матеріалу .
Розвивати зорову та
слухову пм’ять ,увагу, уяву, логічне мислення, зв’язне мовлення, вміння аналізувати
та робити висновки.
Виховувати
самостійність, охайність, дисциплінованість.
Форма проведеня:
I. Організаційний етап.
1.Створення
санітарно – гігієнічних умов для виконаня домашньніх завдань.
(провітрювання
класної кімнати, підготовка робочих місць учнів)
2. Налаштування на заняття.
Любі діти у наш
клас
Завітали гості щирі.
Привітаймо в добрий
час
Гостей посмішкою й
миром.
Доброго дня нам!
Доброго дня вам!
Доброго дня всім!
3.Повідомленя змісту домашнього завдання.
Біологія.
(Слайд № 1)
Тема: «
Паразитичні плоскі черви: сисуни і стьожкові».
(Слайд № 2)
Мета:
Закріпити знання учнів з теми «
Паразитичні плоскі черви: сисуни і стьожкові».
Згадати особливості будови та циклу розвитку паразитичних червів на прикладі
печінкового сисуна і стьожака широкого, розвивати зв’язне мовленя, вміння
аналізувати та робити висновки, проводити корекцію загального розвитку учнів,
вчити дотримуватись особистої гігієни і попереджувати
зараження паразитичними червами, виховувати самостійність, охайність.
(Слайд № 3 фото
червів)
Мотивація
навчальної діяльності.
Ви зрозуміли, що тваринний світ дуже різноманітний. Звичайно, не все є
приємним і до душі те, що ви вивчаєте на уроках біології. І вивчення типу Черви є саме таким. Ви,
неодноразово говорили навіщо нам знати щось про черви, про цих огидних тварин,
де в житті нам знадобиться ця інформація.?
Тому відповідаю на ваше питання:
- По – перше, ми живемо серед будь – якого іншого живого, тому повинні все про нього знати.
- По – друге, серед червів є небезпечні тварини, які викликають безліч страшних і навіть, смертельних хвороб. Це і є паразити.
А яку ж небезпеку становлять для нас паразитичні черви? Як вони пристосовані до життя в інших організмах? Як уберегтися від зараження цими червами. Ці та інші запитання ми розглянемо на самопідготовці.
Тому відповідаю на ваше питання:
- По – перше, ми живемо серед будь – якого іншого живого, тому повинні все про нього знати.
- По – друге, серед червів є небезпечні тварини, які викликають безліч страшних і навіть, смертельних хвороб. Це і є паразити.
А яку ж небезпеку становлять для нас паразитичні черви? Як вони пристосовані до життя в інших організмах? Як уберегтися від зараження цими червами. Ці та інші запитання ми розглянемо на самопідготовці.
II. Корекційно – розвивальний етап.
Вправа «Знайди слово» (Слайд
№ 4)
Із запропонованих букв треба знайти терміни.
МРАПАРАЗИТОМСАЯЙЦЯКЕБУЛИЧИНКАФАДЖЮСТАВКОВИКНИКОПОБОДУСИСУНЗРИСЮЦІП’ЯКДОЦФІНАПОРЕЧЕРВ’ЯК
(паразит, яйця, личинка, ставковик, сисун, ціп’як,фіна, черв’як )
III. Самостійний етап. Ознайомлення учнів з домашнім завданням. (Слайд№ 5 )
1.
Розбір завдання колективно (прочитати параграф 16)
2.
Учні протягом 10 хвилин читають сторінки 55-59 параграфу 16, закріплюють знання набуті
раніше на уроці.
1.Бліц турнир (поділити учнів на команди) (Слайд№ 6 )
Учні повинні дати відповіді на запитання дуже швидко, за правильну
відповідь команді дається один бал.
-
Хто називається паразитом? (плоскі черви)
-
Які органи прикріплення має печінковий сисун?(2-і
присоски)
-
Хто є основним хазяїном ехінокока? (собака)
-
Яких розмірів може набути стьожковий черв?(до 30
м.)
-
Яку форму має печінковий сисун?(форму листочка)
-
Хто називається проміжним хазяїном?(хазяїн, в тілі
якого розвиваються личинки)
-
Хто є основним хазяїном печінкового сисуна?(рогата
худоба)
-
Хто називається основним хазяїном?(хазяїн, в тілі
якого живе і розмножується дорослий паразит)
2. Робота з картками (Слайд№ 7 )
Роздати учням картки з питаннями для самостійної роботи (5 хвилин).
Індивідуальна робота з учнем : Гуляєвим Олександром
3. Фізкультхвилинка (мобілізація уваги)
Перевіримо один одного
Покладіть ручки, встаньте і
обміняйтесь місцями з сусідом по парті.
Увага на екран! Перевіримо правильність відповідей (Слайд№ 8 )
4. Командна гра «Визнач правильність твердження»
Дати відповіді «так» або «ні» на
такі питання:
1.
У всіх плоских червів існує добре розвинена травна
система?( НІ)
2.
Вміст кишечника хазяїна черви всмоктують всією
поверхнею тіла? (ТАК)
3.
Очей та інших органів чуття упаразитичних плоских
червів не має? (НІ)
4.
Всі плоскі черви гермафродити? (НІ)
5.
Дорослий печінковий сисун паразитує в кишечнику
великої рогатої худоби? (ТАК)
6.
Деяких червів люди вживають в їжу? (ТАК)
5. Конкурс капітанів (Слайд№
9 )
Капітану 1-ї команди описати цикл розвитку печінкового сисуна.
(Слайд№ 10 )
Капітану 2-ї команди описати цикл розвитку стьожака широкого.
(Слайд№ 11 )
IV. Контролюючий етап
6. Інтерактивна вправа
«Розгадай кросворд» (Слайд№ 13 )
По горизонталі:
1.
Майбутній хазяїн личинки сисуна. (Молюска)
4.
Середа утворення дорослого стьожкового
черв’яка. (вода)
6.
Живлення
сисуна. (Кров)
По вертикалі:
2. Хто такий печінковий
сисун?(паразит)
3.
Форма тіла сисуна. (Плоска)
4.
Проміжний хазяїн ціп’яка бичачого. (Корова)
7.
Як називається печінковий паразитичний черв?(сисун)
Правильні відповіді на кросворд (слайд14)
V.Заключний етап.
Рефлексія. (Слайд№
15 )
- чи сподобався вам урок самопідготовки ?
- що було, на ваш погляд, найцікавішим на уроці?
- чи можемо ми захистити себе від небезпеки зараження свого організму
паразитичними червами?
- чому м’ясо не можна купувати на стихійних ринках?
- чому м’ясо не можна купувати на стихійних ринках?
- чому необхідно мити овочі і фрукти перед вживанням у їжу?
Щоб уникнути зараження паразитичними червами необхідно дотримуватись
елементарних методів профілактики. (Слайд№ 16 )
Підведення
підсумків.
Підраховуємо кількість отриманих командами балів і перемагає та команда, яка
отримала більшу їх кількість .
Ми з вами сьогодні плідно працювали протягом уроку, виконали усі
поставлені перед нами задачі. (Слайд№ 17 )
Комментарии
Отправить комментарий