Управління освіти і науки
виконкому Криворізької міської ради
Відділ освіти
виконкому Металургійної районної у місті ради
Криворізька загальноосвітня школа-інтернат І - ІІ ступенів № 1
Криворізька загальноосвітня школа-інтернат І - ІІ ступенів № 1
Розробка уроку самопідготовки
з предмету основи здоров’я з теми
«Проблема чистої води»
(8 клас)
|
м.Кривий Ріг
2017
Слайд 1
Тема заняття: проблема чистої води.
Самопідготовка
Мета: сприяти кращому засвоєнню учнями знань, набуті на
уроці з теми « Проблема чистої води», розвивати
навички роботи з підручником та самостійно
виконувати домашнє завдання, сприяти кращому засвоєнню матеріалу ; вчити
аналізувати небезпеку купання у забруднених водоймах.
Розвивати знання, як очищують питну
воду,зорову та слухову пам’ять,увагу, уяву, логічне мислення, зв’язне мовлення,
вміння аналізувати та робити висновки.
Виховувати вміння оцінювати екологічну безпеку свого населеного пункту.
Вчити аналізувати небезпеку купання у забруднених водоймах.
Виховувати самостійність, охайність, дисциплінованість.
Обладнання:
мультимедійний проектор, екран, комп’ютер.
Слайд
2
Форма проведення:
I.
Організаційний етап.
1.Створення санітарно – гігієнічних умов для виконаня
домашньніх завдань.(провітрювання
класної кімнати, підготовка робочих місць учнів)
2.
Налаштування на заняття.
Любі діти у наш
клас
Завітали гості
щирі.
Привітаймо в добрий
час
Гостей посмішкою й
миром.
Доброго дня нам!
Доброго дня вам!
Доброго дня всім!
Сьогодні наш урок, як подих
Нехай
краплиною впаде
У
море справ, турбот народних
Нехай
до звершень мрія нас веде.
Слайд 3
Епіграф.
Зрозуміти воду означає зрозуміти Всесвіт,
усі дива природи й саме життя .
Масару Емоту
Мотивація навчальної діяльності
Обговорення епіграфа
Вихователь: Діти, що мав на увазі японський науковець Масару Емоту, коли стверджував:
усі дива природи й саме життя .
Масару Емоту
Мотивація навчальної діяльності
Обговорення епіграфа
Вихователь: Діти, що мав на увазі японський науковець Масару Емоту, коли стверджував:
« Зрозуміти воду означає
зрозуміти Всесвіт, усі дива природи й саме життя»?
Відповідьучня.( «На мою думку, Масару Емоту мав на увазі те, що
вода є основою життя. Без води не може існувати майже нічого на нашій планеті.» )
Вихователь.Вірно.
II. Корекційно – розвивальний етап.
Слайд4
Діти, зараз я хочу
щоб ви згадали тему яку вивчали на останньому уроці з основ здоров’я, для цього
я підготувала вправу, яка вам допоможе в цьому.
Вправа «Розшифруй код»
Я зашифрувала тему
нашого заняття в ряді букв, кожна друга буква буде буквою в слові яке потрібно
скласти і записати зашифровану тему.
СП ОР
АО КБ АЛ
ТЕ ЛМ СА
ЕЧ КИ УС
КТ ПО ЛЇ
ЄВ УО ВД ФИ
Тема нашого
заняття «Проблема чистої води».
III. Самостійний
етап. Ознайомлення учнів з домашнім завданням. (Слайд№ 5 )
1.
Розбір завдання колективно (прочитати параграф 21)
2.
Учні протягом 10 хвилин читають сторінки 133-138 параграфу 21, закріплюють знання
набуті раніше на уроці.
Слайд 6
Вихователь. Ви,
напевно, часто чуєте слова « екологія», « екологічна ситуація», «екологічні
проблеми», «екологічна безпека».
Що, на вашу думку,
таке екологія? (відповіді учнів)
(Екологія це наука про взаємовплив людини і природи та
про засади раціонального природокористування).
Вихователь.
«Екологія» - від грецької «ойкос» - дім, житло.У буквальному значенні екологія
– це наука про організми «у себе вдома», або наука про взаємовідносини між
живими організмами та середовищем їх проживання.
Вправа « Оціни екологічну безпеку свого населеного
пункту»
Але спочатку пропоную
вам переглянути коротенький відеоролик
«Криворіжсталь».
(перегляд відеоролика
«Криворіжсталь»)
Слайд 7
1.Назвіть екологічні проблеми нашого міста Кривого Рогу.
(Забруднення
атмосферного повітря підприємствами, забруднення поверхневих вод ).
2.Оцініть його екологічну безпеку. Для
цього проведем умовно в класі лінію. З одного її кінця стають ті, хто вважає
наше місто безпечним екологічним середовищем, а з другого – ті, хто думае, що
екологічна ситуація в ньому загрожує життю і здоров’ю людей. Бажаючі можуть
пояснити свою позицію. ( нашому здоров’ю загрожують значними викидами з підприємств забруднюючих речовин
в атмосферне повітря (тверді речовини, оксиди азоту, діоксин сірки, оксид вуглецю), викидами
забруднюючих речовин в поверхневі води).
Слайд 8
3. Що необхідне для своєї життєдіяльності повинні мати
люди і всі живі істоти у
навколишньому середовищі? (чисту воду, родючу землю, незабруднене повітря).
Поговоримо про
воду. Що таке вода?
Слайд 9
Вода - найпоширеніша речовина на землі. Ми
настільки звикли до неї, що не звертаємо уваги на те, скільки ми витрачаємо
води, наскільки вона важлива для нас і чи можемо ми обійтися без води.
Вода-єдиний мінерал на Землі, який існує в трьох агрегатних станах (рідка,
тверда, газоподібна). Якщо
подивитися на нашу планету з космосу, то вона здається блакитною кулею і
здається хтось припустився помилки, коли назвав цю кулю Землею Вода є повсюди:
це моря і океани, річки і озера, водосховища і маленькі джерельця
Візьміть аркуш паперу, поділи його на 4
рівні частини. Це буде поверхня нашої Землі. Три частини замалюй блакитним
кольором – це вода. Одна частина – суша.
Вправа «Розгадай загадки»
Відома з віку рідина,
Усяк її вживає,
Буває мокрою вона,
Сніжинкою буває,
Бува, як скло,крихка, тверда
Звичайна, підкажіть….(вода)
Ніжна зірка сніжно-біла
На рукав згори злетіла.
Поки ніс її сюди,
Стала краплею води. (сніжинка)
Мене частенько просять, ждуть
А тільки покажусь – ховатись почнуть.(Дощ)
Сіре сукно лізе в вікно. (туман)
Що
тут сталося за нічку?
Де
була раніше річка-
Від
санчаток видно слід,
Все
скував довкола…(лід)
Вихователь.Ви відгадували загадки. Давайте ще раз скажемо, про що вони. (Дощ, сніжинка, лід, роса, вода..)
- а давайте подумаємо і скажемо одним
словом: це все…(Вода)
На землі вода перебуває в трьох агрегатних
станах :
В яких
саме?(відповіді учнів)
-твердому
- рідкому
- газоподібному.
Давайте з вами обговоримо коли
вода – це добре, а коли вода - це погано для людини.
Вода - це добре.
Вода - це врожай на городах,
садах, полях.
Після дощу свіже повітря.
Можна пускати кораблики на воду.
Вода потрібна людям і тваринам.
Мінеральна вода лікує людей.
Водою миємось, у воді перемо
одяг.
По воді пливуть човни, кораблі.
На воді будують електростанції.
Водою гасять пожежі.
Вода - погано.
У воді можна потонути.
Коли багато випадає дощів,
рослини можуть загинути.
Коли мокро, мама не пускає надвір
гратися, щоб не захворіти.
Можна забруднити одяг, взуття.
Коли їсти лід, сніг, можна
застудити горло.
Слайд 10
Робота з картками
Роздати учням картки з питаннями для самостійної роботи (5 хвилин).
Індивідуальна робота з учнем : Дьоміним Артуром (описати
за мал.40 з підручника на с.135 джерела забруднення водних ресурсів)
Перевіримо один одного
Слайд 11, 12
Покладіть ручки, обміняйтесь
картками з сусідом по парті.
Увага на екран! Перевіримо правильність відповідей (Слайд№ )
Командна гра « Визнач
правильність твердження»
Дати відповіді «так» або «ні» на такі питання:
1.Забруднення навколишнього середовища негативно впливає на здоров’я людей
? (так)
2. Рельєф, грунти, підземні і
поверхневі води , рослинній і тваринний світ
взаємопов’язані між собою. (так)
3.Вода займає 1/3 частину Землі ?(ні)
4.Без води людина може прожити 1 місяць? (ні)
5.Понад 97% усієї води на Землі – це океани, моря і солоні озера? (так)
6.Каламутну воду з крана можна пити? (ні)
7.Вся питна вода проходить процес очищення на водозабірних станціях (так)
8.Можна купатись у замулених водоймах, коли спостерігається «цвітіння»
води? (ні)
9.Купання в забруднених водоймах може спричинити зараженню кишковими
інфекціями? (так)
Вихователь. Вода - це джерело життя на Землі. Але найчастіше постає питання
про чистоту води та її нестачу.
Робота в групах (розділіться на три
групи)
Проведення дослідів.
Хімічна
лабораторія «Буль-буль».
Зараз ми дізнаємось про
властивості води, проведемо досліди по групах.
Добавляють речовини.
1 гр. – цукор і цвях
2 гр. – пісок і сіль3
3гр. – крейда і олія
Робота за підручником
Слайд 13
Які ви знаєте джерела забруднення водних ресурсів? (с. 135 мал. 40)
Яка існує загроза використання неякісної питної води? (відповіді учнів)
Вихователь. На
водозабірних станціях здійснюють очищення питної води.
Слайд 14
1група: забрудненої річкової води;
2група: чистої річкової води;
3група:підземні води з
артезіанських свердловин;
Вихователь. Багато людей в
домашніх умовах доочищують питну воду.
Як саме? (відповіді учнів)
IV. Контролюючий етап
Слайд 15
Інтерактивна вправа «Розгадай кросворд»
По горизонталі:
1.Вода в ставку в замороженому стані. (крига)
3.Планета, яку називають блакитною. (Земля)
4.Невід’ємна складова життя. Без неї неможливе існування. (Вода)
5.До чого може призвести купання у забруднених водоймах.(захворювання)
По вертикалі:
2.Який процес з водою здійснюється на водозабірних станціях? (очищення)
1
варіант
1.Головним поняттям екології людини являється:
А дохід на душу населення;
Б здоров’я кожної конкретної людини або
популяції;
В трудові ресурси;
2. Властивостями води являється
А прозора;
Б має
запах;
В має
білий колір;
Г має
смак.
3. Твердий стан
води – це:
А туман;
Б
пар;
В
лід.
4. Температура замерзання води:
А нижче 0º С;
Б +100º С;
В вище 0º С;
Г +4º С.
5. Які речовини розчиняються у воді?
А цукор;
Б пісок;
В харчова сода.
6. Які з перерахованих заходів можна застосовувати для охорони
води?
А споруди фільтрів і відстійників ;
Б відмовитись від водного транспорту;
В заборонити промислове використання води.
1
варіант
1.Головним
поняттям екології людини являється:
А дохід на душу населення;
Б здоров’я кожної конкретної людини або популяції;
В трудові ресурси;
2. Властивостями води являеться:
А прозора;
Б має
запах;
В має
білий колір;
Г ме
смак.
3. Твердий стан
води– це:
А туман;
Б
пар;
В
лід.
4. Температура замерзання води:
А нижче 0º С;
Б +100º С;
В вище 0º С;
Г +4º С.
5. Які речовини розчиняються у воді?
А цукор;
Б пісок;
В харчова сода.
6. Які з перерахованих заходів можна застосовувати для
охрони води?
А споруди фільтрів і відстійників ;
Б відмовитись від водного транспорту;
В заборонити промислове використання води.
2 варіант
1. Властивостями води не являються:
А
текучість;
Б
прозорість;
Г
має білий колір;
Д
не має запаху.
2. Газоподібний стан води – це:
А
сніг;
Б
лід;
В
пар.
3.Які речовини не розчиняються у воді?
А сіль;
Б цукор;
В пісок.
4. якщо часточки
плавають у воді, осідают на
дно чи на фільтр, то ця речовина:
А не розчиняється у воді;
Б розчиняється у воді.
5.Визнач правильність твердження
А Вода в природі двох станів:
в жидкому та газоподібному.
Б 1/3 поверхні Земли складає суша, а все інше – вода.
В Питної води на Землі не вистачає, тому воду треба охороняти.
6. Вкажіть формулу
води
А СО2 ;
Б Н2О;
В О2.
2 варіант
1. Властивостями води не являються:
А
текучість;
Б
прозорість;
Г
має білий колір;
Д
не має запаху.
2. Газоподібний стан води – це:
А
сніг;
Б
лід;
В
пар.
3.Які речовини не розчиняються у воді?
А сіль;
Б цукор;
В пісок.
4. якщо часточки
плавають у воді, осідают на
дно чи на фільтр, то ця речовина:
А не розчиняється у воді;
Б розчиняється у воді.
5.Визнач правильність твердження
А Вода в природів
двох станів: в жидкому та газоподібному.
Б Морськая
вода містить солі, гази та інші речовини.
В 1/3 поверхні
Земли складає суша, а все інше – вода.
Г Питної води на Землі не вистачає, тому воду треба охороняти.
6. Вкажіть формулу води
А СО2 ;
Б Н2О;
В О2.
Вправа «Поміркуй»
Слайд 16
Обговорення про небезпеку купання у забруднених водоймах:
Чи можна купатися :
-
У магістральних
каналах, які мають сильну течію і береги, викладені бетонними плитами;
-
У замулених
водоймах, де спостерігається « цвітіння» води;
-
Поблизу
заводів.осисних споруд;
-
У місцях випасання
худоби;
-
Поблизу звалищ
побутових чи промислових відходів;
-
Поблизу мостів,
портів, причалів;
-
У суднохідному
руслі.
V.Заключний етап.
Підведемо підсумки нашої роботи.
Чи сподобався вам наш урок?
Що вам найбільше всього запам’яталось?
Що вам сподобалось?
Слайд 17
Комментарии
Отправить комментарий